ساليانه 30700 تن محصولات سردرختي در استان يزد توليد مي شود

خبريزدفردا-كشاورزي-محصولات سر درختي

گروه خبر يزدفردا "معاون فني و اجرايي سازمان جهاد كشاورزي استان يزد از توليد ساليانه 30700 تن محصولات سردرختي در اين استان خبر داد و افزود اين ميزان از سطح زيركشتي معادل 4217 هكتار حاصل مي شود .

مهندس غلامرضا برزگري اين محصولات را شامل: زردآلو ، سيب ، گلابي ، هلو ، گيلاس ، آلبالو، آلو و گوجه سبز ذكر كرد كه در آمد ناخالصي را معادل 215 ميليارد ريال عايد مي كند .

وي از شهرستانهاي ابركوه و خاتم بعنوان مراكز توليد زردآلو ياد كرد و گفت مناطق كوهپايه اي شهرستانهاي تفت و مهريز و نيز مناطق عمده توليد ساير سردرختي هاي استان محسوب مي شوند .

برزگري با اشاره به رويكرد سازمان جهاد كشاورزي استان در توسعه باغات اظهار داشت تا پايان برنامه چهارم ما متعهد به افزايش 500 هكتار ديگر به سطح زيركشت درختان سياه ريشه مي باشيم كه بر اين اساس ظرفيت توليد محصولات سردرختي استان به 34800 تن خواهد رسيد .

وي در اين راستا بر ادامه فعاليتهاي آموزشي و ترويجي توام با ارائه خدمات فني و مشاوره اي به باغداران و بهسازي و نوسازي باغات تاكيد كرد و خاطرنشان ساخت به همين منظور در سال 85 مبادرت به تامين و توزيع 67000 اصله نهال مناسب و پربازده گرديده است .

معاون فني و اجرايي سازمان جهاد كشاورزي استان يزد در ادامه از خرده مالكي ، وجود باغات مخلوط با درختاني فرسوده و كم بازده بعنوان مشكلات عمده باغداري ياد كرد و از باغداران خواست با عمل به توصيه هاي فني و كارشناسان و اجراي عمليات مختلف به زراعي زمينه افزايش كمي و كيفي توليد و توسعه و پويايي بخش را فراهم نمايند .

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا